"Mη φωνάζεις τόσο δυνατά, θα σε ακούσει όλη η γειτονιά... Mόλις μαθεύτηκε το νέο μαζεύτηκε όλη η γειτονιά... Γίναμε ρεζίλι στη γειτονιά... Ντρέπομαι τη γειτονιά" είναι μερικές φράσεις που όλοι μας έχουμε ακούσει κυρίως από μεγαλύτερους σε ηλικία ανθρώπους.
Η γειτονιά είναι κάτι περισσότερο από τμήμα ενός οικιστικού συνόλου με ασαφή όρια και περιορισμένο αριθμό σπιτιών, χτισμένων το ένα κοντά στο άλλο. Είναι ο μικρόκοσμος μας, εκεί που χαράζουμε οικείες διαδρομές και συναντάμε οικεία πρόσωπα. Εκεί βρίσκεται το σπίτι μας, η οικογένειά μας, τα αγαπημένα μας πρόσωπα, οι φίλοι μας. Είναι το περιβάλλον στο οποίο γεννιόμαστε, ζούμε, εξελισσόμαστε.
Κάποτε η γειτονιά για τους κατοίκους μιας περιοχής ήταν όλος ο κόσμος, η εικόνα του εαυτού τους και των γύρω τους. Για τον λόγο αυτό, έδιναν ιδιαίτερη σημασία τόσο στην αισθητική όψη της, όσο και στην κοινωνική δομή της, αναπόσπαστο μέρος της οποίας ήταν και οι ίδιοι.
Όμως ο κόσμος αλλάζει, οι πόλεις αλλάζουν, οι γειτονιές αλλάζουν.
Στις μικρές και μεγάλες πόλεις κατοικούν περισσότεροι άνθρωποι απ΄ ότι στις αγροτικές περιοχές.
Το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού μιας χώρας συγκεντρώνεται στα αστικά κέντρα. Αυτό έχει σαν συνέπεια την υποβάθμιση του περιβάλλοντος η οποία μεταφράζεται σε πυκνή οδική κυκλοφορία και συμφόρηση, σε ηχορύπανση, σε ψυχοφθόρο συνωστισμό, σε αύξηση του πληθυσμού σε βαθμό που να ενισχύεται η άναρχη δόμηση.
Μετατρέψαμε το περιβάλλον που ζούμε και τις γειτονιές μας σε χώρους όπου κυριαρχούν το τσιμέντο και τα αυτοκίνητα. Οι ελεύθεροι χώροι για να παίζουν τα παιδιά τείνουν να εκλείψουν. Τα πεζοδρόμια είναι μικρά και τις περισσότερες φορές κατειλημμένα από μηχανάκια και κάθε είδους εμπόδια.
Οι πεζόδρομοι, και οι ποδηλατόδρομοι, σπανίζουν. Δέντρα ή παρτέρια με λουλούδια είναι σχεδόν ανύπαρκτα. Οι παιδικές χαρές είναι παραμελημένες. Οι υποδομές για την μετακίνηση και διευκόλυνση των ατόμων με αναπηρίες έχουν επικεντρωθεί στους κεντρικούς δρόμους.
Μικρές εστίες ανάσας θα τολμούσε κανείς να πει ότι είναι τα άλση και οι πλατείες που όμως έχουν να καλύψουν τις ανάγκες μεγαλύτερου σε αριθμό πληθυσμού και όχι τις απαιτήσεις μιας γειτονιάς. Βυθισμένοι στον ατομικό μας μικρόκοσμο, δυστυχώς αδυνατούμε να αφουγκραστούμε τις ανάγκες της γειτονιάς μας και να αποκωδικοποιήσουμε τα οπτικά μηνύματα που καθημερινά μας στέλνει.
Ίσως η δημιουργία μικρών και ευέλικτων κέντρων περιβαλλοντικής ενημέρωσης και δράσης να βοηθούσε στην ευαισθητοποίηση των κατοίκων. Ο χώρος που ζούμε, η φροντίδα του, η καθαριότητά του, η αισθητική του βελτίωση, είναι υπόθεση όλων μας. Η καλυτέρευση της ποιότητας ζωής και της καθημερινότητάς μας στηρίζεται στις μικρές προσπάθειες που κάνει ο καθένας από εμάς αλλά και όλοι μαζί σαν σύνολο.
Σέβομαι τη γειτονιά μου σημαίνει σέβομαι την πόλη μου, τον κόσμο, μα πάνω από όλα σέβομαι τον εαυτό μου και το διπλανό μου.
Ήρθε η ώρα να αντιληφθούμε ότι όλοι είμαστε υπεύθυνοι και όλοι μπορούμε να συμβάλουμε στην βελτίωση του μικρόκοσμού μας, της γειτονιάς μας!
Ήρθε η ώρα να δράσουμε!
Βοηθήστε και εσείς στην ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης!
Βοηθήστε και εσείς να κάνουμε τη γειτονιά μας καλύτερη!
Πώς; Μέσω της τέχνης!!!
Επιστρατεύστε μαρκαδόρους, μολύβια, πινέλα, χρώματα, χαρτιά, υλικά ανακύκλωσης, φυσικά πολλή φαντασία και δημιουργήστε τα δικά σας έργα.
Το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης και το Οίκαδε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Τράπεζας Κύπρου διοργανώνουν τη σχολική χρονιά 2011 -2012 Πανελλήνιο Μαθητικό Καλλιτεχνικό Διαγωνισμό με θέμα:
«Η γειτονιά που θα ήθελα...»
Ο διαγωνισμός στοχεύει στο να συμβάλει μέσω της τέχνης στην περαιτέρω ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την αξία της γειτονιάς για τον άνθρωπο και για το περιβάλλον, τα προβλήματα που προκύπτουν και τους τρόπους για να αντιμετωπιστούν.
Όροι συμμετοχής:
Τα σχολεία και τα καλλιτεχνικά εργαστήρια που θα λάβουν μέρος στο διαγωνισμό πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή αποστέλλοντας την φόρμα έως 30 Νοεμβρίου 2011 ως εξής:
1. στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις prod@texnis.com ή prelations@bankofcyprus.gr.
2. στα fax 2109340839 ή 2106477498
Παράδοση των έργων :
Τα έργα πρέπει να παραδοθούν στη διεύθυνση Ελ. Βενιζέλου 173, Νέα Σμύρνη, 17123, Αθήνα, Εταιρεία Texnis μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου 2011. Η αποστολή μπορεί να γίνει με απλό ταχυδρομείο ή courier.
Αξιολόγηση των έργων :
Έργα απ’ όλα τα σχολεία που θα συμμετάσχουν θα εκτεθούν τον Απρίλιο του 2012 σε κεντρικό χώρο της Αθήνας σε 4ήμερη έκθεση ανοιχτή στο ευρύ κοινό.
Τα έργα θα αξιολογήσει 7μελής Επιτροπή, η οποία αποτελείται από τους:
Δίπλωμα συμμετοχής θα σταλεί σε όλα τα παιδιά που θα λάβουν μέρος.
Η γειτονιά είναι κάτι περισσότερο από τμήμα ενός οικιστικού συνόλου με ασαφή όρια και περιορισμένο αριθμό σπιτιών, χτισμένων το ένα κοντά στο άλλο. Είναι ο μικρόκοσμος μας, εκεί που χαράζουμε οικείες διαδρομές και συναντάμε οικεία πρόσωπα. Εκεί βρίσκεται το σπίτι μας, η οικογένειά μας, τα αγαπημένα μας πρόσωπα, οι φίλοι μας. Είναι το περιβάλλον στο οποίο γεννιόμαστε, ζούμε, εξελισσόμαστε.
Κάποτε η γειτονιά για τους κατοίκους μιας περιοχής ήταν όλος ο κόσμος, η εικόνα του εαυτού τους και των γύρω τους. Για τον λόγο αυτό, έδιναν ιδιαίτερη σημασία τόσο στην αισθητική όψη της, όσο και στην κοινωνική δομή της, αναπόσπαστο μέρος της οποίας ήταν και οι ίδιοι.
Όμως ο κόσμος αλλάζει, οι πόλεις αλλάζουν, οι γειτονιές αλλάζουν.
Στις μικρές και μεγάλες πόλεις κατοικούν περισσότεροι άνθρωποι απ΄ ότι στις αγροτικές περιοχές.
Το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού μιας χώρας συγκεντρώνεται στα αστικά κέντρα. Αυτό έχει σαν συνέπεια την υποβάθμιση του περιβάλλοντος η οποία μεταφράζεται σε πυκνή οδική κυκλοφορία και συμφόρηση, σε ηχορύπανση, σε ψυχοφθόρο συνωστισμό, σε αύξηση του πληθυσμού σε βαθμό που να ενισχύεται η άναρχη δόμηση.
Μετατρέψαμε το περιβάλλον που ζούμε και τις γειτονιές μας σε χώρους όπου κυριαρχούν το τσιμέντο και τα αυτοκίνητα. Οι ελεύθεροι χώροι για να παίζουν τα παιδιά τείνουν να εκλείψουν. Τα πεζοδρόμια είναι μικρά και τις περισσότερες φορές κατειλημμένα από μηχανάκια και κάθε είδους εμπόδια.
Οι πεζόδρομοι, και οι ποδηλατόδρομοι, σπανίζουν. Δέντρα ή παρτέρια με λουλούδια είναι σχεδόν ανύπαρκτα. Οι παιδικές χαρές είναι παραμελημένες. Οι υποδομές για την μετακίνηση και διευκόλυνση των ατόμων με αναπηρίες έχουν επικεντρωθεί στους κεντρικούς δρόμους.
Μικρές εστίες ανάσας θα τολμούσε κανείς να πει ότι είναι τα άλση και οι πλατείες που όμως έχουν να καλύψουν τις ανάγκες μεγαλύτερου σε αριθμό πληθυσμού και όχι τις απαιτήσεις μιας γειτονιάς. Βυθισμένοι στον ατομικό μας μικρόκοσμο, δυστυχώς αδυνατούμε να αφουγκραστούμε τις ανάγκες της γειτονιάς μας και να αποκωδικοποιήσουμε τα οπτικά μηνύματα που καθημερινά μας στέλνει.
Ίσως η δημιουργία μικρών και ευέλικτων κέντρων περιβαλλοντικής ενημέρωσης και δράσης να βοηθούσε στην ευαισθητοποίηση των κατοίκων. Ο χώρος που ζούμε, η φροντίδα του, η καθαριότητά του, η αισθητική του βελτίωση, είναι υπόθεση όλων μας. Η καλυτέρευση της ποιότητας ζωής και της καθημερινότητάς μας στηρίζεται στις μικρές προσπάθειες που κάνει ο καθένας από εμάς αλλά και όλοι μαζί σαν σύνολο.
Σέβομαι τη γειτονιά μου σημαίνει σέβομαι την πόλη μου, τον κόσμο, μα πάνω από όλα σέβομαι τον εαυτό μου και το διπλανό μου.
Ήρθε η ώρα να αντιληφθούμε ότι όλοι είμαστε υπεύθυνοι και όλοι μπορούμε να συμβάλουμε στην βελτίωση του μικρόκοσμού μας, της γειτονιάς μας!
Ήρθε η ώρα να δράσουμε!
Βοηθήστε και εσείς στην ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης!
Βοηθήστε και εσείς να κάνουμε τη γειτονιά μας καλύτερη!
Πώς; Μέσω της τέχνης!!!
Επιστρατεύστε μαρκαδόρους, μολύβια, πινέλα, χρώματα, χαρτιά, υλικά ανακύκλωσης, φυσικά πολλή φαντασία και δημιουργήστε τα δικά σας έργα.
Το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης και το Οίκαδε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Τράπεζας Κύπρου διοργανώνουν τη σχολική χρονιά 2011 -2012 Πανελλήνιο Μαθητικό Καλλιτεχνικό Διαγωνισμό με θέμα:
«Η γειτονιά που θα ήθελα...»
Ο διαγωνισμός στοχεύει στο να συμβάλει μέσω της τέχνης στην περαιτέρω ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την αξία της γειτονιάς για τον άνθρωπο και για το περιβάλλον, τα προβλήματα που προκύπτουν και τους τρόπους για να αντιμετωπιστούν.
Όροι συμμετοχής:
- Στο διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν παιδιά Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου
- Τα παιδιά μπορούν να συμμετάσχουν με ζωγραφική, κολλάζ, φωτογραφίες, κατασκευές
- Τα έργα μπορούν να είναι ατομικά ή ομαδικά
- Κάθε παιδί στέλνει μόνο 1 ατομικό έργο
- Σε κάθε ομαδικό έργο θα συμμετέχουν αυστηρά έως 10 παιδιά
- Τα έργα ζωγραφικής και τα κολάζ θα πρέπει να είναι σε χαρτί διαστάσεων 35Χ50 εκ για τα ατομικά έργα και 60Χ80 εκ για τα ομαδικά
- Τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν όποια υλικά θέλουν
- Οι φωτογραφίες πρέπει να παραδοθούν τυπωμένες σε διάσταση 35Χ50 εκ
- Οι κατασκευές πρέπει να έχουν διαστάσεις έως 50X70εκ (μεγαλύτερες διαστάσεις θα γίνονται δεκτές μόνο κατόπιν συνεννόησης)
- Δεν θα λάβουν μέρος στο διαγωνισμό έργα που δεν θα τηρούν τις παραπάνω προδιαγραφές
- Τα έργα ζωγραφικής, κολλάζ και οι φωτογραφίες πρέπει να σταλούν σε μεγάλους χάρτινους φακέλους ή ενισχυμένες συσκευασίες. Όχι σε ρολό
- Οι κατασκευές πρέπει να αποσταλούν σε ασφαλή συσκευασία (π.χ. ξύλινο κουτί), ώστε να μην καταστραφούν κατά τη μεταφορά
- Τα έργα δεν επιστρέφονται και οι διοργανωτές διατηρούν το δικαίωμα να τα χρησιμοποιήσουν.
- Για τα έργα που θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό μέσω των σχολείων και των καλλιτεχνικών εργαστηρίων, αρμόδιοι και υπεύθυνοι για την σχετική ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών είναι οι εκπαιδευτικοί.
Τα σχολεία και τα καλλιτεχνικά εργαστήρια που θα λάβουν μέρος στο διαγωνισμό πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή αποστέλλοντας την φόρμα έως 30 Νοεμβρίου 2011 ως εξής:
1. στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις prod@texnis.com ή prelations@bankofcyprus.gr.
2. στα fax 2109340839 ή 2106477498
Παράδοση των έργων :
Τα έργα πρέπει να παραδοθούν στη διεύθυνση Ελ. Βενιζέλου 173, Νέα Σμύρνη, 17123, Αθήνα, Εταιρεία Texnis μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου 2011. Η αποστολή μπορεί να γίνει με απλό ταχυδρομείο ή courier.
Αξιολόγηση των έργων :
Έργα απ’ όλα τα σχολεία που θα συμμετάσχουν θα εκτεθούν τον Απρίλιο του 2012 σε κεντρικό χώρο της Αθήνας σε 4ήμερη έκθεση ανοιχτή στο ευρύ κοινό.
Τα έργα θα αξιολογήσει 7μελής Επιτροπή, η οποία αποτελείται από τους:
- Ίρις Κρητικού, Ιστορικός Τέχνης, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. του Μουσείου Ελληνικής Παιδικής Τέχνης (Μ.Ε.Π.Τ.)
- Γιώτα Καλλιακμάνη, Ζωγράφος – Εκπαιδευτικός, Επίτιμη Σύμβουλος Εκπαιδευτικού τμήματος Μ.Ε.Π.Τ.
- Έυα Σταμάτη, Γραφίστα, Διευθύντρια Μ.Ε.Π.Τ.
- Γιάννα Κιλίμη Ζωγράφος, Art Therapist, ΜΑ in AT
- Γιάννης Σκουλάς, φωτογράφος
- Κάρμεν Ρουγγέρη, ηθοποιός – σκηνοθέτης
- Νατάσσα Κιουρκατιώτη, Προϊσταμένη Δημοσίων Σχέσεων & ΕΚΕ Τράπεζας Κύπρου
Δίπλωμα συμμετοχής θα σταλεί σε όλα τα παιδιά που θα λάβουν μέρος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου