Ισχυρό «πλήγμα» κυρίως όσον αφορά τη φήμη τους στο εξωτερικό δέχονται ορισμένα αγροτικά προϊόντα, επιβεβαιώνοντας έτσι πως μία από τις χειρότερες επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης που διέρχεται η Ελλάδα είναι η διαρκής δυσφήμηση που υφίσταται η χώρα.
«Καλύτερα να σου βγεί το μάτι παρά το όνομα», λέει μια σοφή παροιμία, η οποία βρίσκει εφαρμογή στις μέρες μας όσον αφορά τα ελληνικά, εξαγώγιμα αγροτικά προϊόντα που στην προσπάθειά τους να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στο εξωτερικό, εισπράττουν άρνηση, κακοπιστία σε αρκετές περιπτώσεις.
Παράγοντες συνεταιρισμών που ασχολούνται με την εμπορία αγροτικών προϊόντων και εξάγουν εδώ και πολλά χρόνια τα προϊόντα τους στο εξωτερικό έρχονται αντιμέτωποι με γεγονότα, που αν μη τι άλλο δεν μπορούν να μας κάνουν να αισιοδοξούμε για το μέλλον.
«Πριν λίγες ημέρες χάσαμε σημαντική συμφωνία για εξαγωγή ποσότητας ακτινιδίων στην Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα στη Γαλλία», αναφέρει στο paseges.gr η κα Μαρία Αναστασιάδου από τη διεύθυνση του εμπορικού τμήματος της ΕΑΣ Καβάλας, η οποία εξάγει ακτινίδια σε χώρες του εξωτερικού. Σύμφωνα με την υπέυθυνη, η επίσημη δικαιολογία εκ μέρους της αλυσίδας που μέχρι πρότινος απορροφούσε χωρίς πρόβλημα τα ελληνικά προϊόντα, ήταν άλλη από την πραγματική. Η οποία, σύμφωνα με την κα Αναστασιάδου έχει να κάνει «με την κακή φήμη και την αναξιοπιστία που έχει αποκτήσει εσχάτως η χώρα μας στο εξωτερικό, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της οικονομικής αστάθειας».
Την συγκεκριμένη κατάσταση επιβεβαιώνουν αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με αυτά ανάμεσα σε 136 εξαγωγικές επιχειρήσεις της πόλης, το 47% δηλώνει επιδείνωση πιστωτικών όρων λόγω της κρίσης, το 33% μείωση των παραγγελιών και το 9% ακύρωση παραγγελιών.
Το 36% μείωσε την εξαγωγική του δραστηριότητα (το ποσοστό ήταν 47% τον Ιούνιο 2010), ενώ το 31% την αύξησε (το ποσοστό ήταν 14% τον Ιούνιο 2010). Από όσους επιχειρηματίες δήλωσαν ότι μειώθηκε η εξαγωγική τους δραστηριότητα το 76% θεωρεί ότι αυτό οφείλεται στη γενικότερη αναξιοπιστία της χώρας, το 51% στο αυξημένο κόστος παραγωγής, το 29% στους επαχθέστερους όρους συναλλαγής, που επίσης οφείλονται στο «κακό όνομα» της χώρας, και το 7% στην επιδείνωση της ανταγωνιστικότητας λόγω προβλημάτων ποιότητας των προϊόντων.
Ο κ. Σταυρόπουλος αποδίδει τα όποια προβλήματα στην δύσκολη κατάσταση της πραγματικής οικονομίας κι όχι στη φήμη των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό.
Σε κάθε περίπτωση η εικόνα αβεβαιότητας που εκπέμπει η χώρα μας στο εξωτερικό είναι πολύ πιθανό να επηρεάσει μακροπρόθεσμα περαιτέρω τις εξαγωγικές μας επιδόσεις, προξενώντας περαιτέρω κακό την οικονομική κατάσταση της χώρας και συνεπώς κάτι πρέπει να γίνει.
paseges.gr
«Καλύτερα να σου βγεί το μάτι παρά το όνομα», λέει μια σοφή παροιμία, η οποία βρίσκει εφαρμογή στις μέρες μας όσον αφορά τα ελληνικά, εξαγώγιμα αγροτικά προϊόντα που στην προσπάθειά τους να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στο εξωτερικό, εισπράττουν άρνηση, κακοπιστία σε αρκετές περιπτώσεις.
Παράγοντες συνεταιρισμών που ασχολούνται με την εμπορία αγροτικών προϊόντων και εξάγουν εδώ και πολλά χρόνια τα προϊόντα τους στο εξωτερικό έρχονται αντιμέτωποι με γεγονότα, που αν μη τι άλλο δεν μπορούν να μας κάνουν να αισιοδοξούμε για το μέλλον.
«Πριν λίγες ημέρες χάσαμε σημαντική συμφωνία για εξαγωγή ποσότητας ακτινιδίων στην Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα στη Γαλλία», αναφέρει στο paseges.gr η κα Μαρία Αναστασιάδου από τη διεύθυνση του εμπορικού τμήματος της ΕΑΣ Καβάλας, η οποία εξάγει ακτινίδια σε χώρες του εξωτερικού. Σύμφωνα με την υπέυθυνη, η επίσημη δικαιολογία εκ μέρους της αλυσίδας που μέχρι πρότινος απορροφούσε χωρίς πρόβλημα τα ελληνικά προϊόντα, ήταν άλλη από την πραγματική. Η οποία, σύμφωνα με την κα Αναστασιάδου έχει να κάνει «με την κακή φήμη και την αναξιοπιστία που έχει αποκτήσει εσχάτως η χώρα μας στο εξωτερικό, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της οικονομικής αστάθειας».
Την συγκεκριμένη κατάσταση επιβεβαιώνουν αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με αυτά ανάμεσα σε 136 εξαγωγικές επιχειρήσεις της πόλης, το 47% δηλώνει επιδείνωση πιστωτικών όρων λόγω της κρίσης, το 33% μείωση των παραγγελιών και το 9% ακύρωση παραγγελιών.
Το 36% μείωσε την εξαγωγική του δραστηριότητα (το ποσοστό ήταν 47% τον Ιούνιο 2010), ενώ το 31% την αύξησε (το ποσοστό ήταν 14% τον Ιούνιο 2010). Από όσους επιχειρηματίες δήλωσαν ότι μειώθηκε η εξαγωγική τους δραστηριότητα το 76% θεωρεί ότι αυτό οφείλεται στη γενικότερη αναξιοπιστία της χώρας, το 51% στο αυξημένο κόστος παραγωγής, το 29% στους επαχθέστερους όρους συναλλαγής, που επίσης οφείλονται στο «κακό όνομα» της χώρας, και το 7% στην επιδείνωση της ανταγωνιστικότητας λόγω προβλημάτων ποιότητας των προϊόντων.
Ο κ. Σταυρόπουλος αποδίδει τα όποια προβλήματα στην δύσκολη κατάσταση της πραγματικής οικονομίας κι όχι στη φήμη των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό.
Σε κάθε περίπτωση η εικόνα αβεβαιότητας που εκπέμπει η χώρα μας στο εξωτερικό είναι πολύ πιθανό να επηρεάσει μακροπρόθεσμα περαιτέρω τις εξαγωγικές μας επιδόσεις, προξενώντας περαιτέρω κακό την οικονομική κατάσταση της χώρας και συνεπώς κάτι πρέπει να γίνει.
paseges.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου