Στο σημερινό doodle της Google υπάρχει ένας πίνακας, ίσως ο πιο διάστημος πίνακας του καλλιτέχνη, με τίτλο Το Φιλί. Το έργο αυτό φιλοτεχνήθηκε μεταξύ του 1907-08, που είναι γνωστή ως η Χρυσή Εποχή, το αποκορύφωμα της δημιουργικότητάς του. Ο καμβάς απεικονίζεται ένα ζευγάρι που αγκαλιάζει ο ένας τον άλλο και είναι μπλεγμένος ο ένας στον άλλον.
Ο Γκούσταφ Κλιμτ, ήταν Αυστριακός ζωγράφος που με το έργο του ανέδειξε την σεξουαλικότητα η οποία μέχρι εκείνη τη στιγμή θεωρούταν ταμπού.
Πρωταρχικό αντικείμενο των έργων του το γυναικείο σώμα με ειλικρινή ερωτισμό, έργα κομψά, αισθησιακά ή ερωτικά.
Ήταν μεγάλη η ευαισθησία του απέναντι στη γυναικεία ομορφιά, γοητεία και το μυστήριο της γυναικείας φύσης.
O ερωτισμός που κυριαρχεί στα έργα του προκάλεσε αρκετές φορές αντιδράσεις, όπως στην περίπτωση των πινάκων που φιλοτέχνησε για το Πανεπιστήμιο της Βιέννης. Εμφανής είναι η επιμονή του Κλιμτ στην απεικόνιση γυναικών, με τον άνδρα να απουσιάζει στο μεγαλύτερο μέρος του έργου του. Το ερωτικό στοιχείο είναι απροκάλυπτο και σε αρκετά από τα σχέδιά του, τα οποία ο ίδιος χαρακτήρισε ως φόρο τιμής «στην αγαθή αλλά και λάγνα φυλή των υπερευαίσθητων».
Στα κορυφαία και πιο δημοφιλή έργα του ανήκει ο πίνακας Το φιλί (1907/08), που επαινέθηκε από το κοινό και τους κριτικούς και εκπροσωπεί τη «χρυσή περίοδό» του, χαρακτηριστικό της οποίας υπήρξε η αφθονία του χρυσού ως διακοσμητικό στοιχείο.
Ήταν ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος της Απόσχισης (Sezession) της Βιέννης που διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της Αρ Νουβό (Art Nouveau).
Ο Gustav Klimt, γεννήθηκε στο Μπάουμγκαρτεν, κοντά στην πόλη της Βιέννης, και ήταν το δεύτερο από τα επτά παιδιά του φτωχού χαράκτη Ερνστ Κλιμτ και της Άννα Φίνστερ.
Παρά το γεγονός ότι γεννήθηκε και μεγάλωσε φτωχά, τα έργα του είναι χαρακτηριστικά για τα χρυσά στοιχεία που έχουν.
Το θέμα των έργων του ήταν γυναικείο σώμα και τα έργα του περιλαμβάνουν αντικείμενα τέχνης, πίνακες ζωγραφικής, τοιχογραφίες και αγιογραφίες.
Το ύφος του Gustav Klimt υπήρξε καινοτόμο, συνδυάζοντας στοιχεία του συμβολισμού και της Αρ Νουβό, με παράλληλες επιρροές από την αρχαία ελληνική, μυκηναϊκή και αιγυπτιακή αγγειογραφία, ενώ συχνά θεωρήθηκε προκλητικό για την εποχή του και υπέστη σκληρή κριτική ή αποδοκιμασία.
Είχε σημαντική συμβολή στη διεθνή αναγνώριση της αυστριακής τέχνης και υπήρξε από τους πρώτους που κατάφεραν να συνδυάσουν την εικονιστική με την αφηρημένη ζωγραφική.
madata.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου